Blog

Construiește strategia de content marketing și SEO de care ai nevoie

Dacă și tu te întrebi ce strategie – content marketing sau SEO – este mai potrivită pentru creșterea business-ului tău, răspunsul este unul foarte simplu. Amândouă.

Te poți bucura de rezultate excepționale pentru a crește vizibilitatea afacerii tale în online oricare dintre cele două tool-ul ai alege, dar adevărul este că doar împreună te vor duce la nivelul la care business-ul tău merită să ajungă. Nu mai sta pe gânduri, e timpul să te pui pe treabă, este un proces de durată și cu satisfacții pe măsură.

Ce este SEO

SEO sau Search Engine Optimisation se referă la o serie de pași care te ajută să indexezi site-ul pe o poziție cât mai fruntașă în lista de rezultate la căutările pe Google.

Ce trebuie să faci pentru a te asigura că site-ul tău este optimizat SEO?

  •  optimizarea elementelor din pagină
  •  utilizarea cuvintelor cheie potrivite
  •  îmbunătățirea experienței utilizatorului
  •  construirea unei rețele de link-uri de calitate
  •  activitatea constantă pe rețelele sociale

Toate elementele listate mai sus combinate ajută ca site-ul tău să fie poziționat mai bine atunci internauții când caută cuvintele cheie pe care ai ales să te indexezi și tu.

Ce este content marketing-ul

Strategia de content marketing se referă la toate tipurile de conținut pe care le creezi pe diverse platforme online și prin care oferi informații relevante despre business-ul tău. Acestea au rolul de a educa, dar și de a-i aduce pe potențialii clienți mai aproape de achiziție.

Sunt mai multe tipuri de conținut pe care le poți crea, adaptate la platforma pe care alegi să comunici: articole, infografice, imagini, tutoriale video etc.

Care este legătura dintre content marketing și SEO

Așa cum ai putut deduce după ce ai citit ce înseamnă fiecare în parte, cele două elemente se suprapun. Când creezi conținut ai în minte și un obiectiv – acela ca mesajul tău să ajungăajunge la un număr cât mai mare de utilizatori de internet care fac parte din target-ul tău. Cum te asiguri că aceștia ajung pe site-ul tău? Optimizând conținutul pentru motorul de căutare.

Cu alte cuvinte, cu cât e mai de calitate strategia ta SEO, cu atât mai bine va performa contentul și business-ul tău.

Care sunt diferențele

Când scrii un text, te adresezi unei persoane. Îți imaginezi că cineva îți pune o întrebare cu privire la produsul tău și te străduiești să îi oferi un răspuns cât mai pe înțeles și succint. Luăm în considerare aici limbajul, complexitatea materialului, cum îl ilustrezi și așa mai departe.

Când te gândești la optimizarea acelui text ai în minte criterii mai degrabă tehnice. Ai în minte crawlerii motorului de căutare și faptul că aceștia folosesc un algoritm, o formulă științifică, prin care determină pe ce poziție va apărea acesta în lista de rezultate.

Elementele pe care le analizează Google sunt: densitatea cuvintelor cheie (cât de des se repetă), dacă acestea se regăsesc și în zona de tag-uri, în intertitluri sau în alte zone ascunse ale paginii. Iar acestea nu sunt singurele aspecte pe care le iau în considerare crawlerii.

Timpul pe care utilizatorul îl petrece în pagină este un alt indicator al calității textului. Dacă alegi să te indexezi pe un anumit termen cheie, care are o densitate bună în pagină, dar internauții ies rapid de pe pagină, Google te depunctează pentru că nu ai oferit informația promisă.

Cum abordezi cele două tactici

Atunci când lucrezi la strategia de SEO trebuie să ai o abordare mai tehnică, să folosești instrumente precum Google Analytics pentru a genera rapoartele de trafic din site-ul tău în timp real. Evident, o strategie bazată pe date este pasul cel mai potrivit.

Pentru că te adresezi oamenilor, succesul strategiei de content marketing depinde de creativitatea creatorului de conținut. Ca să te poți diferenția de atâția alții, perspectiva ta trebuie să fie una distinctă, chiar unică.

Dacă în SEO există un algoritm care poate determina rata de succes a strategiei tale, în content marketing lucrurile nu stau la fel. Nu există o formulă a succesului, ceea ce poate cauza frustrare unui specialist în marketing obișnuit să lucreze cu date concrete.

Cum se completează cele două

De ce este necesar să iei în considerare ambele elemente în strategia ta? Pe de-o parte atragi trafic de calitate pe site-ul tău cu ajutorul optimizărilor pentru motorul de căutare, iar contentul creat este ”responsabil” să îi țină activi și interesați pe utilizatori. Să îi aducă mai aproape de acțiunea pe care îți dorești să o facă.

Dacă îți dorești să ajungi mai aproape de potențialii tăi clienți, nu ezita să folosești SEO și content marketing împreună, sunt două tool-uri valoroase.

Ai nevoie de mai multe detalii? Hai să povestim :lavinia.pavel@whitepr.ro!

Written by

The author did not add any Information to his profile yet