Blog

Tool-uri utile pentru alegerea cuvintelor cheie potrivite

Cum ajung clienții pe site-ul tău? Cuvintele cheie au un rol fundamental în procesul de indexare a  acestuia, așa că asigură-te că îți vei construi strategia de content marketing făcând alegerile potrivite.

De ce este importantă o indexare cât mai bună pe Google? Studiile arată că mai puțin de 10% dintre utilizatori ajung mai departe de prima pagină de rezultate, așadar fă ca investiția ta să conteze. Ajută-i pe cei care au nevoie de tine să te găsească mai ușor.

Oricât de priceput ai fi într-un domeniu și oricât de atractive ar fi ofertele tale, între tine și potențialii tăi clienți stau câțiva pași strategici extrem de importanți. Pentru a-ți asigura o poziție fruntașă în lista de rezultate pe Google, trebuie să alegi combinațiile de cuvinte pe care cei cu adevărat interesați le folosesc. Cum să determini care sunt acestea, afli în continuare.

Care este obiectivul tău?

Așa cum am mai discutat într-un articol precedent, când vine vorba de content și indexare, există două categorii specifice de intenții: vânzare și educare/informare.

Asigură-te că atunci când alegi cuvintele cheie potrivite pentru business-ul tău folosești construcțiile care arată acest lucru. Integrează cuvinte precum ”cumpăr” ”discount”, ”ofertă” sau ”cum să”, ”cel mai bun mod să” în funcție de intenția ta.

Cuvinte cheie vs construcții complexe

Cuvintele cheie generale, care pot genera un trafic foarte mare pe site-ul tău, nu sunt neapărat și valoroase. Acești utilizatori nu se transformă nepărat în clienți, iar pe tine te intereasează să faci conversii, care în cele mai multe cazuri se traduc prin vânzări.

Construcțiile complexe, denumite longtail keywords, îți aduc un trafic mai scăzut, dar cel mai probabil direct interesat de ceea ce oferi tu. Spre exemplu, dacă afacerea ta oferă soluții doar la nivel local, într-o anumită localitate și sunteți specializați pe o nișă, asigură-te că asta promovezi în strategia ta de conținut.

Urmează trendurile

Da, da, ai citit bine! Construiește content evergreen – care să aibă întotdeauna căutare, urmărind trendurile sezoniere, spre exemplu. Știi cum influențează schimbarea sezonului sau diverse sărbători anuale modul în care clienții se raportează la business-ul tău? Folosește asta pentru a crea conținut relevant.

Un tool util, care te ajută să îți corelezi contentul cu trendurile actuale, care iau amploare, este chiar de la Google și îl poți accesa și folosi foarte simplu. Google Trends te ajută să afli ce cuvinte cheie folosesc oamenii într-un număr foarte mare într-un moment definit atât la nivel regional cât și global. Ca orice resursă gratuită, are limitările sale. https://trends.google.com/trends/?geo=RO

Google Keyword Planner

Poate că nu ai chef să îți faci cont pe încă o platformă, dar dacă îți dorești să folosești în strategia de content cele mai potrivite keywords pentru business-ul tău, ai nevoie de un cont pe Google AdWords. Tool-ul de care ai nevoie este Keyword Planner.

Acesta te va ajuta să generezi liste de cuvinte cheie plecând de la un cuvânt, o frază sau un link chiar. Rezultatele vor fi oferite în funcție de relevanță și îți vor arăta inclusiv câte căutări lunare sunt pe acest termen.

Un articol extrem de util pentru a folosi contul de Adwords găsești aici. https://www.razorsocial.com/google-keyword-planner/

Cercetează concurența

Odată ce ai ajuns la o selecție mai restrânsă de keywords, testează-le. Apasă butonul de căutare și află cine le folosește în campania de Ad-uri și cine mai este indexat cu aceleați cuvinte cheie. În funcție de aceste rezultate vei decide pe care să le folosești și dacă există oportunitatea să adaugi și altele la lista ta.

Studiind competiția vei afla și alte insight-uri utile, nu doar cu privire la strategia de content, ci și inspirație cu privire la design, funcționalitate, ce poți face să te diferențiezi de competitori.

Investește în research

Orice prezență online este o investiție de timp și bani, ceea ce înseamnă că trebuie să fii deschis inclusiv la ideea de a investi în tool-uri SEO. Iar dacă ai o competiție care parte greu de depășit sau de atins, va fi necesar să apelezi la tool-uri specializate.

Pentru a-ți studia competiția poți folosi SEMrush atât varianta free, cât și varianta premium. Acest tool îți va arăta care sunt cuvintele cheie cu care este cel mai bine indexat SEO competitorul tău și va genera o listă a altor posibili concurenți pe acele construcții de cuvinte.

Acest review te va convinge că accesul premium pe aplicația SEMrush este o investiție benefică. https://www.razorsocial.com/semrush-review/

Căutări similare

În încheiere îți arătăm un mod facil prin care să cauți construcții care să înglobeze cuvintele tale cheie. La finalul primei pagini de rezultate, Google generează automat o listă de căutări similare.

Nu te speria, unele combinații conțin greșeli sau chiar alăturări nefirești, dar asta nu înseamnă că și tu trebuie să procedezi la fel. Acesta este un tool gratuit care te ajută în strategia SEO să găsești și alte longtail keywords, sau să te amuzi puțin.

O dilemă care poate apărea la implementare este legată de caracterele speciale. Ei bine, Google știe să citească textele atât cu diacritice cât și fără, iar alegerea o poți face în funcție de criterii estetice în acest caz.

Așteptăm cu interes în comentarii și alte sugestii de tool-uri testate de voi în strategia de content marketing!

Written by

The author did not add any Information to his profile yet