Blog

Cum să-ți crești vânzările prin content marketing

Pentru mulți dintre noi, content marketing-ul și vânzările sunt două direcții total diferite. De fapt, cele două fac echipă bună împreună și obțin rezultate mai performante în vânzări pentru cei care înțeleg acest lucru.

De ce să îți irosești resursele cu crearea de conținut când scopul tău este unul simplu – să vinzi? Ei bine, achizițiile sunt făcute de oameni, care sunt ființe complexe și au nevoi la fel de complexe.

Oamenii nu mai cumpără produse, ci mai degrabă experiențe, iar dacă o achiziție îi poate face să se simtă puțin mai bine cu ei, atunci vor reveni la tine. Fii tu business-ul care știe cum să ofere plus valoare produselor și serviciilor sale prin content relevant și crește-ți vânzările în mod organic.

Crează conținut de calitate

Multe magazine online și site-uri de prezentare au asociate un blog în ziua de astăzi, dar contentul adăugat acolo – dacă există – este de cele mai multe ori îndoielnic.

Pentru a atrage cu succes și pentru a face conversii prin intermediul conținutului trebuie să faci o documentare temeinică de la început. Mai exact, pune-te în locul clientului și asigură-te că pe lângă produsul pe care îl pune în coș, acesta primește și informațiile necesare pentru a-l folosi în cunoștință de cauză.

Tipurile de conținut pe care le poți crea pentru potențialii tăi clienți sunt de mai multe feluri: tutoriale scrise, grafice, ilustrații, fotografii sau chiar video. În funcția de platforma pe care alegi să comuni, trebuie să creezi conținut dedicat.

Încearcă să comprimi informația cea mai importantă într-un spațiu cât mai mic, atenția utilizatorilor de internet este extrem de scăzută, iar dacă începi să divaghezi de la subiect ai pierdut orice șansă pentru a face conversia.

Chiar și atunci când externalizezi acest serviciu – o decizie extrem de înțeleaptă considerând că nu ne pricepem chiar la toate – crearea de conținut relevant este o muncă de echipă. Cine cunoaște mai bine decât tine produsul? Cine îl poate pune într-un context mai benefic decâ tine? Tu aduci partea de know how iar partenerul o ambalează astfel încât să fie ușor de ”consumat” de către omul obișnuit.

Crește traficul în site

Știi deja asta și dacă nu, riști să devii irelevant – pentru a ajuta potențialii clienți să ajungă pe site-ul tău, ai nevoie de o indexare bună. Și pentru că și concurența ta are același obiectiv – să apară printre primele rezultate pe Google – lucrurile se pot schimba aproape peste noapte în bine sau în rău pentru tine.

O indexare cât mai bună o obții printr-o strategie SEO bine construită. Prin alegerea unor cuvinte cheie potrivite pentru business-ul tău dar și prin consolidarea permanentă a acestei strategii. Dacă reușești să ajungi chiar în topul listei, eforturile tale trebuie să se concentreze pe menținerea acelui loc.

Folosește call to action

Un trafic mare în site, în zona de content, te ajută cu o indexare bună și în același timp îți crește sansele de a face conversii. Mai exact, odată ce ai terminat de explicat cum funționează produsul tău, dă de veste cititorului că acela este disponibil pentru achiziție.

Chiar dacă oamenii ajung pe site-ul tău, nu toți vor înțelege că pe lângă conținut, site-ul are și o parte de ecommerce. Termină articolul cu un buton vizibil pe care să scrie ”cumpără”, nu îi lăsa pe ei să deducă asta. Sau dacă ai filmat un video, spune la final că produsul este disponibil pe site și include un link direct.

Desigur, nu arunca din paragraf în paragraf îndemnul, ca să nu strici calitatea unui articol cu informații excelente.

Transformă clienții mulțumiți în microinfluencers

Un alt exemplu de content excelent, care nu trebuie să lipsească de pe site-ul tău indiferent care este produsul pe care îl vinzi, este categoria de recenzii. În funcție de tipologia produselor tale, poți face o selecție de testimoniale pe care să le publici chiar pe prima pagină sau poți lăsa posibilitatea clienților să le publice în secțiunea de comentarii la fiecărui produs.

Pe lângă texte, o altă categorie de user generated content extrem de benefică este cea foto. Acestea exemplifică mult mai clar felul în care se adapteazăî produsul în medii diferite. Pentru cine nu are încredere în cuvinte, imaginile pot fi argumentul ideal.

Crează mixul oportun de canale de promovare

Unul dintre obectivele tale principale este să te indexezi bine pe Google, însă nu trebuie să uiți că ușor-ușor și Facebook s-a transformat într-un puternic motor de căutare. Când cineva aude pentru prima oară de brandul tău, șansele sunt destul de mari să te caute întâi pe Facebook, abia apoi să ajungă pe website.

Dacă ajungi în feed-ul unui potențial client pe mai multe platforme, în acest fel te asiguri că vei fi top of mind când va avea nevoie de produse precum ale tale. În plus, poate că modul în care se documentează unii dintre ei nu include un research pe Google, ci mai degrabă pe You Tube.

Desigur, fiecare platformă are specificul ei iar contentul trebuie adaptat. Toate aceste canale se completează, oferind potențialilor cumpărători argumentele sub forma lor preferată.

 Generează engagement pentru a crește vizibilitatea brandului

Unii consumatori pot fi reticenți să cumpere de la un brand despre care nu au auzit. De aceea un punct important din strategia ta trebuie să fie brand awareness-ul. O metodă simplă de a crește vizibilitatea brandului tău în online este prin organizarea unui concurs.

Concursurile bine gândite răsplătesc oamenii din comunitate sau pot ajuta la construirea uneia. Răsplata sau premiul pot consta chiar în produsele pe care le vinzi, oferind posibilitatea de a fi testate unor persoane interesate. În plus și mecanismul poate fi unul care generează content creativ și pozitiv pentru brandul tău.

Content marketing-ul și vânzările fac echipă bună împreună. Prin crearea de conținut crești traficul pe site, crești vizibilitatea brandului online și oferi informații prețioase potențialilor clienți. Fii pregătit să experimentezi și să creezi conținut din ce în ce mai bun, care să crească numărul de conversii!

Te interesează să găsești răspuns la întrebarea : cum ar putea content marketingul să ajute business-ul meu? Dă-un un mai : lavinia.pavel@whitepr.ro!

Written by

The author did not add any Information to his profile yet