Blog

Criterii SEO pentru indexarea în Google în 2020

Criterii SEO pentru indexarea în Google

 

 

Google rămâne principalul motor de căutare în 2020, iar criteriile conform cărora este realizată indexare pot fi aplicate chiar și de tine. Citește materialul și vei avea toate informațiile necesare pentru a scrie articole SEO friendly.

Ce înseamnă SEO

Search Engine Optimisation sau optimizarea textelor pentru motorul de căutare înseamnă să scrii texte relevante pentru Google, dar nu numai.

La fel de importante sunt și setările de pe site, dar și elementele media pe care le incluzi, la fel ca și valoarea informației. Indicatorul principal al relevanței unui articol îl deducem din timpul pe care cititorul îl petrece pe pagina ta, dacă cititorul rămâne până la finalul articolului sau pleacă după primul scroll.

Analiza concurenței pe Google

Unde te situezi comparativ cu audiența? Ce nu fac ei și ai putea face tu, pentru a te diferenția? Pe ce cuvinte cheie sunt indexați ei? Fii convins că și concurența are o abordare SEO a prezenței lor online, iar dacă nu o au profită de oportunitatea de a te poziționa mai bine decât ei.

Care este obiectivul tău?

Poți publica pe site-ul tău un text optimizat SEO, dar trebuie să știi dinainte pentru ce îl scrii. Principalele direcții sunt – content writing și copywriting. Diferența este că primul are scopul de a educa și de a amuza, pe când al doilea are rolul de a promova un produs sau un brand.

Spre exemplu, un articol publicat pe blog de un restaurant cu mâncare sănătoasă va avea subiectul ”Top 5 super alimente pe care trebuie să le incluzi în alimentație” pe când articolul de copywriting se va numi ”Top 5 motive pentru care să vizitezi restaurantul nostru”.

Odată ce ai setat acest detaliu ești gata să mergi la pasul următor.

Cuvintele cheie potrivite pentru o bună indexare

Avem pe de-o parte în vedere o listă de keywords generale, împreună cu variațiunile lor, dar și o serie de longtail keywords. Acestea sunt mai complexe și te vor ajuta cu o mai bună indexare în cazul unor situații mai specifice, unde ai șansa de a obține o poziție fruntașă în lista de rezultate.

Utilizarea variațiunilor de keywords este benefică deoarece face textul mai ușor lizibil, dar și pentru că fac parte din același câmp lexical, iar Google va ști să ”traducă” acest lucru printr-o indexare mai bună.

Deși cuvintele cheie scurte sunt cele care pot aduce trafic mai consistent, competiția este mult prea acerbă, așadar este util să targetezi traficul mai limitat pe care ți-l pot aduce longtail keywords.

Unde trebuie să apară cuvinetele cheie în text

Pornind de la titlu, continuă apoi cu prima frază – printre primele 100 cuvinte – și în cadrul intertitlurilor. Astfel, Google va înțelege mai ușor despre ce este vorba în textul tău și îl va poziționa  corect.

În formatarea textului, în platforma utilizată vei avea cu siguranță câteva câmpuri unde cuvintele cheie, principale și secundare, trebuie să se regăsească listate. În funcție de platformă, acestea pot diferi dar cu un scurt search pe Google, vei afla exact unde trebuie introduse.

Cuvintele cheie trebuie să se regăsească și în denumirea fișierelor media. Astfel, o parte din trafic poate veni din rezultatele foto din Google și astfel se repetă keywordul mai des în partea ”din spate”.

Sparge blocurile de text

Un text ușor de citit este indexat mai bine de motorul de căutare. Poți obține acest lucru prin structurarea informației cât mai corect și utilizarea unui limbaj ușor accesibil, dar și prin felul în care aranjezi textul în pagină.

Folosește intertitluri pentru a rezuma ideea principală, folosește fișiere media pentru a susține textul – imagini, grafice, filmulețe, etc. Este foarte greu să reții atenția utilizatorilor de internet, așadar aranjează informația să fie cât mai ușor de parcurs.

Dacă ai un text prea lung, publică-l în mai multe părți. Așa cum arătam mai sus, cititorul își pierde rapid interesul odată ce apare primul obstacol, iar un text prea lung poate crește bounce rate-ul paginii tale.

Putem vorbi de o lungime minimuă de text de aproximativ 350 cuvinte, împărțite în paragrafe.

Construiește o rețea de link-uri

Dacă ai și alte articole pe același subiect sau pe un subiect similar, nu ezita să faci trimitere către ele. În acest mod, Google înțelege că ai expertiză în acest domeniu, iar timpul pe care îl petrece cititorul în site crește.

Când vorbim despre link-urile externe trebuie să ai foarte mare grijă. Motorul de căutare consideră benefică o asociere cu un website cu o indexare bună, care apare într-o poziție fruntașă în rezultatele căutărilor. Astfel o parte din autoritatea acelui domeniu se răsfrânge și asupra ta, mai ales dacă acel site face referire către tine.

De avut în vedere să incluzi link-uri pe cuvintele tale cheie. În acest mod vei obține ancore de conținut extrem de valoroase.

Încheie cu un call to action

Pentru a asigura o rată de conversie cât mai mare, încheie articolul cu un call to action. În mod ideal acesta nu ar trebui să fie unul  comercial – cumpără – ci unul care să îl determine pe cititor să facă acțiunea pe care ți-o dorești.

Poți încheia cu invitația către cititor de a scrie un comentariu, de a se înscrie la un newsletter, de a te urmări pe rețelelel sociale sau îți poți declara deschiderea de a oferi în privat soluții personalizate pentru anumite situații.

Nu în ultimul rând, crează content optimizat SEO e care să fii super mândru. Uită de reguli, scrie cu pasiune și oferă informații valoroase, iar acest lucru se va simți, iar Google îl va răsplăti.

Ușor de spus, nu? Scrie-ne un mail pe adresa lavinia.pavel@whitepr.ro și va fi și simplu de făcut!

Written by

The author did not add any Information to his profile yet