Blog

O zi intr-o agentie de PR

Suntem adesea intrebati, cu ce ne ocupam de fapt, care sunt activitatile care intregesc ziua noastra de lucru. Pentru multi ziua devine o rutina, incepe la o anumita ora si se termina atunci cand ceasul arata ora 18. In PR lucrurile sunt putin diferite…

De ce? Pentru ca aici inveti sa pui mai presus de activitatile tale zilnice, necesitatile clientului. Si ele pot fi multe si la ore care depasesc programul normal de lucru.

Ziua incepe dimineata, de obicei in jurul orei 8.30 cand primul lucru pe care il faci, devenit obisnuinta, e verificarea mail-ului. Pot aparea aspecte urgente din seara precedenta sau dimineata respectiva, pe care trebuie sa le rezolvi chiar inaintea celor pe care le aveai pe lista de to do. Un aspect important, care tine mult de time management, este sa nu lasi lucrurile urgente din ziua respectiva pentru ultimul moment. Ideal ar fi sa iti imparti timpul in asa fel incat sa fii cu un pas inaintea deadline-urilor. Iti va usura mult ziua de lucru, dar si relatiile cu cei care iti sunt colaboratori : ziaristi, fotografi, manageri pe diferite domenii, etc.

Urmeaza apoi partea in care iti verifici agenda pe ziua respectiva si prioritizezi- daca nu ai facut-o deja cu o zi inainte, task-urile urgente. Sunt importante, de obicei, materialele catre presa, interviurile stabilite pentru clienti si orice alte aspecte care fac parte din contractul respectiv. Uneori vei merge la intalniri de vanzari, pentru ca nimeni nu va vinde mai bine decat cel care se va ocupa indeaproape de contul respectiv. Crearea unei relatii personale cu respectivul client iti poate aduce mult mai multe beneficii intr-o agentie nu foarte mare.

Urmeaza, in functie de program, fie lucrul la birou, cand lucrezi la strategii, propuneri pentru potentiali clienti sau materiale pentru presa, fie “munca de teren” cand mergi la intalniri, asisti clientii la interviuri, organizezi evenimente de business sau participi la conferinte din domeniu.

Mare parte a timpului o petreci pe mail sau la telefon. Pentru ca relatiile publice se refera pana la urma la oameni, la conexiunile pe care le stabilesti si la increderea pe care trebuie sa o ai in partenerii tai si ei in tine. Un bun comunicator va sti intotdeauna care e metoda cea mai buna de lucru pentru a ajunge la rezultatele dorite, compromisurile pe care trebuie sa le faca uneori dar si satisfactiile care vin odata ce si-a atins obiectivul.

O zi intr-un boutique de PR poate fi foarte dinamica, de la redactarea materialelor pana la mai multe intalniri/ interviuri sau sedinte foto intr-o singura zi. Mobilitatea ta e deseori testata, dar asa ai certitudinea ca faci permanent ceva ce-ti place, ca nu devine o rutina obositoare si ca inveti mereu lucruri noi.

Written by

The author did not add any Information to his profile yet