Blog

Povestea noastra!

In editia din ianuarie a revistei Cosmopolitan a aparut povestea WhitePR- de la vis la idee! Multumim Alexandra Raut! Mai jos am extras pasajele din material legate de povestea noastra, pentru ca vrem sa ne amintim cum am inceput…!

Exista business dupa job!

Dimineata.Suna ceasul.Incepe o noua zi de lucru. Pentru majoritatea dintre noi la ora 18.00 aceasta s-a incheiat. Pentru altii insa, mai curajosi, incepe una noua: cea de antreprenor dupa orele de program. Am cunoscut si noi astfel de femei puternice si curajoase care au decis sa faca din pasiunea sau hobby-ul lor o afacere care sa le satisfaca nevoia de independenta si de ce nu, sa le suplimenteze veniturile obtinute in urma unui program clasic de lucru la birou.Lavinia Pavel a trecut de la idee la afacere, cu entuziasm si poate o mica doza de “nebunie”, intr-un domeniu drag ei si care ii implineste cu adevarat dorintele de afirmare si exprimare personala.

“Am un background destul de variat, care m-a ajutat foarte mult, am urmat liceul de matematica-fizica, apoi am urmat facultatea de Relatii Economice Internationale din cadrul ASE Bucuresti, pentru ca imi doream sa intru in diplomatie, insa dupa primul an de facultate mi-am dat seama ca vreau sa lucrez in comunicare si am urmat Masterul de Comunicare si Relatii Publice la SNSPA”, isi incepe povestea Lavinia Pavel, in prezent antreprenoare si cea care a infiintat agentia de comunicare White PR. Dar pana sa ajunga aici au mai fost niste pasi de urmat, cativa ani de experienta si munca sustinuta dar si multa dedicare pentru pasiunea sa: comunicarea. Daca in timpul facultatii a avut ca oricare student diverse slujbe care sa o ajute sa stranga bani de buzunar, finalul anului al patrulea de studii i-a adus “primul loc de munca adevarat”, dupa cum il descrie ea si anume dezvoltarea si vanzarea unei aplicatii de email marketing si a newsletterelor electronice.”Aici am invatat cele mai importante lectii despre cum se conduce un business si pentru ca lucram cu oamenii de comunicare din diverse companii am inceput sa cochetez cu acest domeniu si sa imi exersez talentul la scris”, adauga Lavinia. Tot acesta a fost si momentul in care recunoaste ca si-a dezvoltat o afinitate pentru tot ceea ce inseamna “comunicarea pe internet” dar si pasiunea pentru campaniile online. Dupa cateva posturi in cadrul departamentelor de marketing ale unor corporatii din domenii diverse, inclusiv unul in cadrul unui mare trust de presa, directorul de marketing de la Aviva (compania de asigurari) i-a propus Laviniei sa lucreze in cadrul departamentului lor de PR & Advertising. “Intodeauna am crezut in noroc si în destinul fiecarei persoane si cred că acela a fost momentul meu”, spune Lavinia care recunoaste ca in acel an a acumulat experienta cât pentru 10 ani. Asta se întâmpla în 2008, an in care, pe la jumatate, Lavinia a inceput sa dezvolte dupa orele de program la corporatie, mici campanii in zona online-mai mult pe partea de strategie decat pe cea de implementare. ”Am pastrat tot timpul legatura cu mediul online si am fost conectata la ceea ce se intampla acolo. Aproape de finalul anului mi-am infiintat si propria companie si lucram dupa ora 18.00. La inceput proiectele erau destul de mici si nu necesitau mai mult de 2-3 ore de lucru pe zi, insa din 2009 am inceput sa preiau si partea de executie si sa lucrez cu tot mai multi colaboratori (mi-am dezvoltat o retea de colaboratori foarte buni) , apoi am inceput sa merg la intalniri cu clientii (dupa ora 18.00 sau in pauza de pranz ), sa lucrez 4-5 ore pe zi dupa un program de 9 ore in multinationala, ceea ce, recunosc, era extrem de solicitant”. In paralel, in cadrul multinationalei in care lucra, Lavinia, datorita increderii acordate de catre seful ei, a dezvoltat prima campanie de activism online pe forumurile pentru mamici pentru un produs de asigurare pentru copii dar si prima campanie de social media dezvoltata de o companie de asigurari de viata, care avea scopul de a educa publicul cu privire la serviciile financiare in general si la asigurarile de viata in special. Cu toate astea, “am inceput sa ma implic tot mai mult in compania mea si in proiectele de „dupa job”; lucram destul de mult dupa program, insa satisfactia era dubla”,adauga Lavinia Pavel. De ce a ales acest drum si cum a ajuns sa isi doreasca sa fie antreprenoare si nu doar angajata? Lavinia ne spune ca in cazul ei lucrurile au venit oarecum de la sine: „eram deja manager de comunicare si mi-am dat seama ca mai departe de aici nu am unde sa urc dar si ca pasiunea mea pentru comunicarea online avea aici (in cadrul multinationalei de asigurari-n.r.) niste limite bine stabilite.”Insa, desi nu avea de gand sa paraseasca compania in care lucra ca angajat cu norma intreaga, Lavinia si-a facut curaj pentru pasul cel mare: antreprenoriatul full time.“ Am pornit acest business din pasiune pentru mediul online si recunosc ca nu am urmat niciunul dintre pasii consacrati: am pornit compania cu fonduri zero (doar banii de infiintare a fimei pe care i-am platit din salariu), fara nici un plan de business, fara sa stiu unde vreau sa ajung si mai ales fara sa imi propun vreodata sa plec din multinationala sa imi fac propria afacere cu  norma intreaga ”, adauga Lavinia Pavel.

Primavara anului 2010 a fost un moment de cotitura in viata Laviniei, perioada in care spune ca a avut o revelatie asupra propriei vieti. Dupa ce mai bine de un an de zile ajunsese sa lucreze cate 14 ore pe zi si uneori si in weekend, dupa excursia din Kenya, Lavinia si-a spus ca e momentul sa ia o hotarare si sa se indrepte spre o directie clara. Revelatie pe plan personal pentru ca in Kenya am invatat sa spun “multumesc” si sa o spun din suflet, am invatat sa pretuiesc lucrurile pe care le am si sa stiu ce imi doresc. Am învatat ca oamenii de langa tine sunt singura avere pe care o poti face in viata. Am invatat ca valorile materiale nu dureaza o vesnicie si ca fericirea este o atitudine si nu neaparat o stare de spirit.” Schimbarea majora pe plan profesional: primul plan de business, prima predictie de venituri si cheltuieli, adica primul buget si planul ca pana la final de an sa fie pe picioarele ei.”Am pornit la drum cu ideea de a face un atelier, un boutique de comunicare pentru companiile din domeniul serviciilor financiare deoarece lucrand in acest domeniu am constatat o lipsa a agentiilor de comunicare cu expertiza in acest segment al pietei. Mecanismul de functionare al industriei financiare este foarte complex si necesita o intelegere foarte buna si o abordare pe masura. De aceea am pornit de la aceasta premisa si am gasit reteta de success-colaborarea cu jurnalistii din domeniu, astfel incat sa pot aduce valoare adaugata clientilor mei.” Clienti despre care Lavinia spune ca i-a castigat si pastrat datorita faptului ca a dezvoltat cu ei o relatie personala, cu unii dintre ei colaborând din 2008. “Mi-am construit business-ul ca pe o relatie personala cu clientii si am mizat intotdeauna pe oameni si valori, inainte de a miza pe profit si bani. Cred cu tarie ca un client multumit aduce si altii si consider ca o idee minunata fara o executie pe masura este doar o idee si nimic altceva”. Daca ar fi sa le dea un sfat celor care doresc sa ii urmeze calea Lavinia spune ca din punctul ei de vedere “cel mai important la finalul zilei este sa te gandesti ce te face fericit si sa faci alegerile corecte atat pentru tine cat si pentru cei din jur. Este important sa stii care iti sunt prioritatile in viata, sa respecti oamenii cu care lucrezi si cel mai important, sa intelegi ca tu esti cel care alege.” Si nu in ultimul rand Lavinia Pavel, antreprenoarea din spatele agentiei de comunicare White PR, mizeaza pe faptul ca daca ai un business transparent iar relatiile atat cu colaboratorii cat si cu clientii sunt unele corecte nu ai cum sa dai gres.

 

Written by

The author did not add any Information to his profile yet