Blog

6 aplicații care te ajută să vezi dacă site-ul tău este optimizat corect

seo-3007488_1920

Indiferent de domeniul în care activezi sau de mărimea firmei, sunt sigură că atunci cănd auzi cuvântul SEO ți se aprind beculețele mai ceva ca pomului de Crăciun. Și e normal să fie așa, pentru că SEO rămâne un subiect controversat. De ce? Pentru că fix atunci când credeai că totul este pus la punct, că toate planetele s-au aliniat, că Mercur a ieșit din retrogard și umează să vină soarele pe strada site-ului tău și să ajungi pe prima poziție în căutările Google, gata se schimbă algoritmul și o iei de la capăt.

În SEO e ca în politică, indiferent cu cine vei lucra, o vei lua mereu de la capăt, actualul va denigra munca fostului și va spune că rețeta succesului este la el. Adevărul este de fapt, că nimeni nu știe rețeta perfectă pentru SEO, toată lumea muncește, încearcă, greșeste, schimbă, reușește și o ia de la capăt. De fapt despre asta este SEO, despre perseverență, relevanță, transparență și mai ales conținut de calitate.

Tool-uri gratuite pentru site-ul tău

Nu exista o scurtătură pe care să o poți urma,  o modalitate simplă și rapidă care să te propulseze în primele căutari google, însă există câteva tool-uri pe care le poți folosi să vezi dacă ești pe drumul cel bun, să ajustezi și să schimbi, astfel încât să ajungi unde îți propui.

Am adunat mai jos 6 aplicații gratuite (tool-uri) pe care le poti folosi chiar din acest moment, să poți obține o radiografie completă a site-ului.

 

  1. Google Webmaster Tools– cred că este cea mai bună metoda care te ajută să înțelegi cum funcționează Google-ul: https://search.google.com/search-console/welcome.

Îți oferă informații despre cum este văzut site-ul de motorul de căutare. Pe scurt: indexare, linkuri, configuratie, diagnosticari.  La ce te ajută:

  • Poți identifica cuvintele cheie (Keywords) pentru care site-ul tău apare în rezultate și pe care s-au dat sau nu click-uri.
  • Link-urile spre site-ul tău, cu informații despre fiecare pagină în parte
  • Numărul total de linkuri al site-ului și numărul total de linkuri indexate
  • Detalii despre Robots.txt și Sitemap.xml,
  • Ce îmbunătățiri să aduci structurii HTML și Structured data
  • Problemele de securitate și penalizările
  • Vei primi informații care te vor ajuta să faci modificări în pagini, astfel încât să obții rezultate mai bune și în plus pot să izoleze anumite probleme de cod atunci când crezi că site-ul tău a fost atacat.

Tot aici ai și Page Speed Insights- un tool care măsoară viteza de încărcare a site-ului, atât pe desktop căt și pe mobil.

 

    2. Hotspot Website Grader https://website.grader.com/

O aplicație care extrem de utilă, care oferă rapoarte personalizate pe baza a patru parametrii:

  • Performanță – Analizează mărimea, timpul de răspuns, viteză unei pagini a site-ului. parametrii similari care sunt foarte importanți în procesul SEO
  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile – îți va spune dacă site-ul este mobile friendly în termeni de răspuns și setări
  • Optimizarea din punct de vedere SEO – Acest tool îți va spune dacă siteul poate fi găsit rapid de oameni și roboti. Va lua în considerare parametrii precum: titlul paginii, meta descrierile, titlul din pagină și harta site-ului.
  • Securitatea – verifică certificartul SSL. Acesta le permite vizitatorilor să intre pe site în siguranță și să își lase datele de contact în siguranță.
  • Tot ce trebuie să faci este să introduci numele site-ului și/sau adresa de email. Vei obține un scor (1-100) și rapoarte detaliate pe fiecare dintre parametrii de mai sus.
  • Este un tool de bază, însă dacă ai nevoie de informații detaliate poți să folosești alte tool-uri HUBSpot cu plată. De exemplu, dacă vrei să primești sugestii legate de SEO poți să folosești HubSpot Blogging App. Clientii HUBSpot au acces și la Page Performance App, Source Report sau Keyword APP- tool-uri care te ajută să cauți cuvintele cheie cele mai performante pentru site-ul tău, să le monitorizezi performanța, să monitorizezi creșterea organică și îți oferă o diagnoză completă a paginilor care nu pot fi optimizate complet.

 

      3. Check My Linkshttps://chrome.google.com/webstore/detail/check-myl inks/ojkcdipcgfaekbeaelaapakgnjflfglf aplicația care te ajută să vezi dacă linkurile tale, interne sau externe, funcționează.

  1. În medie un site are cele puțin 30-40 de link-uri (Wikipedia are peste 700 de link-uri), iar un astfel de tool te ajută să identifici în câteva secunde linkurile defecte. Linkurile bune sunt verzi, cele care au nevoie de reparații sunt cu roșu.

 

4. UP City Report Card https://app.upcity.com/free-tools/seo-report-card . Este o platformă care îți analizează site-ul, după cuvintele cheie introduse de tine, comparativ cu al competitorilor( competitorii sunt aleși tot după cuvintele cheie respective).

Dacă îți lași datele de contact vei primi un raport detaliat care acoperă:

  • O analiza a Page Rank-ului- o diagram în care vezi unde se află site-ul tău pe Google, Yahoo și Bing. Acest ranking se bazează pe cuvântul cheie principal pe care tu consideri relevant pentru site-ul tău
  • Link Building- Raport detaliat a numărului de site-uri pe care se alfă link-uri către site-ul tău
  • Analiza on the site- îți spune dacă cuvântul cheie principal menționat de tine este prezent așa cum trebuie în interiorului site-ului
  • Accesibilitate site-ului- analizează viteza de încărcare a site-ului și cât de accesibil este pentru crawlers (roboții google).
  • Indicatori de încredere și autoritate ale site-ului
  • Indexare- îți spune exact câte pagini din site-ului tău au fost indexate de Google

 

4. SEMrush https://www.semrush.com/seo/

Este o aplicație care îți oferă o perspecitvă reală-un infografic – despre performanța domeniului în ansamblu și apoi detaliat pe pagini. Aplicația oferă numeroase unelte, iar cea mai importantă (din punctul meu de vedere) este SEO toolkit.

SEO Toolkit este o analiză SEO în timp real – primești  raportul pe mail in câteva minunte -și te ajută să vezi cum este poziționat site-ul după cuvintele cheie și care este volumul căutărilor pe cuvintele cheie respective. În plus poți să compari performanța site-ului cu cea a concurenților, să analizezi linkurile care duc către site-ul tău(link bulinding), să cauți cuvintele cheie potrivite, etc.

 

6. . https://varvy.com/ oferă informații despre punctele forte ale site-ului, linkuri, SEO imagini, menționari în social media, SEO on the page, viteză de încărcare a paginii și multe altele.

În doar câteva minute obții un raport complet, care analizeaza site-ul în profunzime.

Cum ajunge site-ul tău pe primele poziții?

Nimeni nu va pătrunde niciodată în culisele Google să învețe totul despre ce trebuie făcut sau nu, astfel încât sa ajungă pe prima poziție în Google. Însă iată câteva principii de bază care să crească șansele ca site-ul tău să fie pe primele poziții:

  • lucrează cu oameni care au experiență în domeniul în care activezi
  • analizează săptămânal performanțele
  • fă modificări acolo unde lucrurile nu merg cum trebuie

Written by

The author did not add any Information to his profile yet