Cum să-ți crești afacerea prin content marketing
Content marketing-ul poate fi avantajul competitiv care face diferența pentru afacerea ta. Într-un context în care online-ul a căpătat și mai mare amploare, brandurile și-au redirecționat resursele către acest mediu, crescând și mai mult competivitatea.
Odată cu apariția ad blocker-elor dar și pentru că atenția față de ad-uri a scăzut considerabil, a apărut nevoia unor formate noi, mai puțin intruzive și care să ofere valoare consumatorilor.
Rolul content marketing-ului pentru un business, că se desfășoară online sau offline, a devenit crucial în lupta pentru atenția consumatorului. Astfel consumatorul poate face alegeri mai bine documentate și care servesc mai bine intereselor sale.
Stabilirea unei prezențe online
În acest moment nu se mai pune problema ”dacă” este nevoie să fii prezent în online, ci ”cum” poți să o faci într-un mod optim.
Atunci când afacerea ta are și o componentă online este firesc să investești în content marketing, pentru a-l ajuta pe cumpărător să ajungă mai ușor la tine și pentru a-i oferi un argument în plus să te aleagă.
Ce faci însă atunci când afacerea ta se desfășoară excusiv offline? Statisticile arată că 94% dintre cumpărători fac research online în timpul procesului de achiziție, mai ales dacă este vorba despre produse care reprezintă o investiție considerabilă sau dacă utilizarea produsului are un efect direct în viața de zi cu zi. Așa că alegerea este simplă!
Loializare și schimb de audiență
Loialitatea față de brand este extrem de greu de obținut și de menținut, de aceea trebuie să răsplătești timpul și atenția consumatorilor – două resurse extrem de valoroase – oferind răspunsul la nevoile lor. În acest mod pui bazele unei comunități la care poți apela ori de câte ori ai nevoie.
Poziția de lider în domeniu sau de expert este confirmată atunci când apar referințe către tine pe alte platforme digitale decât cea proprie. De aceea este indicat să creezi conținut și pentru alte platforme unde s-ar putea regăsi oamenii din targetul tău.
Fă o asociere de branduri care să fie benefică benefică, alege publicații de încredere, cu o bună reputație și mai ales cu o audiență de calitate. O parte din această audiență va migra pe platforma ta și se poate transforma la un momenta dat în consumatorul tău.
Pune-te în locul persoanei pe care o targetezi
Atunci când creezi conținut, acesta trebuie să răspundă unor nevoi reale. Trebuie să te pui în locul consumatorului și să oferi răspunsuri la întrebările specifice pe care acesta și le pune, fapt care se reflectă în alegerea corectă a cuvintelor cheie.
Cuvintele cheie generale precum domeniul de activitate, brandul sau produsele pe care le vinzi trebuie introduse în sintagme complexe. Spre exemplu, te poți inspira de la întrebările care sosesc în mesajele private de pe canalele de socializare sau chiar din constructiile pe care le sugerează Google la rezultatele căutării.
Dacă informațiile pe care le oferi sunt de utile, contentul tău va fi distribuit în mod organic pe alte platforme de către utilizatori. Practic, traficul pe site și interesul față de brandul tău va crește fără ca tu să faci ceva în plus.
Tipuri de content
De la informații relevante despre produsul tău, la sfaturi despre cum să faci o alegere potrivită nevoilor tale, cum să integrezi produsul cu ușurință în viața de zi cu zi – subiectele abordate pot fi extrem de numeroase.
Tipul de content poate fi și el mai divers decât îți închipui, în funcție de resursele pe care le ai la dispoziție, de produsul pe care îl promovezi sau de trendurile de consum.
Dacă în ultima vreme contentul video a căpătat tot mai multă amploare și este mai ușor de consumat, articolele – fie că se regăsesc pe propriul blog, fie pe alte platforme sub formă de guest post, sponsored article sau proiect special – rămân un reper important.
Atunci când publici articole este indicat să le ilustrezi cu imagini relevante. Acestea sunt o sursă importantă de trafic, mai ales dacă sunt denumite sugestiv și au asociate cuvintele cheie corecte. Indicat ar fi să folosești și imagini create de tine, acolo unde este posibil pentru a oferi o imagine cât mai fidelă asupra experienței sau produsului pe care îl oferi.
Rezultate vizibile pe termen lung
Content marketing-ul este un instrument extrem de util pe termen lung. Atunci când informațiile pe care le oferi sunt catalogate drept evergreen beneficiezi de ROI (return of investment) pe termen nelimitat.
Este indicat să updatezi informațiile ori de câte ori este necesar acest lucru, pentru a rămâne relevant în căutare. În plus, poți aborda un subiect din mai multe unghiuri, așadar nu ezita să creezi mai multe materiale pe care să le legi între ele prin link-uri. În acest mod, Google va indexa site-ul tău pe o poziție și mai bună, ca fiind o resursă valoroasă pentru utilizatori.
Statisticile arată faptul că brandurile care crează content generează mai multe lead-uri decât cele care nu au o prezență online atât de puternică.
Spre exemplu, atunci când utilizatorul trebuie să îți ofere adresa de email pentru a primi gratuit un pdf informativ va ajuta la generarea unei liste valoroase de posibili cumpărători. Ulterior poți folosi aceste adrese de email pentru a comunica direct către un public interesat.
Poziționare și reputație
Atunci când alegi să folosești multiple platforme de comunicare în cadrul strategiei de marketing, brandul trebuie să folosească aceeași voce. Dintr-o singură privire, cel care intră în contact cu contentul tebuie să poată face rapid legătura mentală și să te recunoască.
Content marketingul ajută brandul să intre în contact cu publicul țintă și ajută la o poziționare corectă și la stabilirea unei identități puternice.
Vrei să povestim mai multe despre content marketing? Aștept un mail de la tine pe adresa: lavinia.pavel@whitepr.ro!