Blog

Antreprenoriat în vremea COVID-19

Cred că, până în acest moment, nu există om pe planetă care să nu fi auzit despre Coronavirus. Este acel virus care se „viralizează” așa cum orice om de marketing ar fi visat să se întâmple cu campania sa. Este cel care va afecta majoritatea industriilor, iar unele dintre ele este posibil să aibă nevoie de timp și/sau investiții importante să își revină.

S-a estimat că pierderile economice de pe urma Covid-19 ar putea ajunge la 2,7 trilioane de dolari.

Se spune că oamenii stau mai mult online și că traficul a crescut, ceea ce studiile la nivel de piață nu demonstrează. Traficul, organic sau plătit, în majoritatea industriilor a scăzut (în unele precum turism sau construcții chiar dramatic). Există doar câteva industrii care sunt prospere în această perioadă: media (site-uri de știri, ziare online, etc), food, sănătate și finanțe.

Când vine vorba despre conversii (leadurile transformate în clienți) aici lucrurile au mers în jos cam pentru toate industriile. Chiar și sectorul financiar, care are un trafic organic destul de bun, pe zona de conversii stă destul de prost. Singurul segment care a crescut semnificativ conversiile este cel de food. Site-urile media care oferă conținut de calitate au reușit să crească abonamentele online plătite.

Puține sunt industriile unde costul per click a scăzut semnificativ, poate cele care sunt în colaps precum turismul, în majoritatea costul s-a păstrat la același nivel și există și unele excepții, pentru site-urile care comercializează produse de uz casnic precum hârtia igienică, PPC-ul au crescut seminificativ. Însă peste câteva luni lucrurile vor arăta altfel.

 

Ce trebuie să facă oamenii de marketing și antreprenorii?

Ca să îl cităm pe Warren Buffet, „Fiți temători atunci când alții sunt lacomi și lacomi când alții se tem”.

În următoarea perioadă, vom vedea investiții care dispar, antreprenori care se pregătesc să intre în recesiune, dar sper că vom vedea și oameni care au învățat din crizele anterioare, că acesta este cel mai bun moment să îți dublezi vizibilitatea, pentru că alții nu o fac. Companiile prevăzătoare, care vor avea cash, vor afla că au concurenți mai puțini, deci va fi mult mai ușor să obțină rezultate mai rapide, iar în unele cazuri chiar să își dubleze veniturile ca urmare a reducerii costurilor per click preconizate.

În 2009, când a izbucnit criza, majoritatea companiilor au decis să treacă pe modul de siguranță, tăind bugetele de promovare. Puține au fost cele care au sesizat oportunitățile oferite de criză și, și mai puține cele care au beneficiat de aceste oportunități pentru a-și modifica strategia de comunicare și a-și crește notorietatea.

Cum poți să îți crești notorietatea fără buget?

Da, știu, nu există bugetele sau dacă mai există trebuiesc folosite pentru a plăti cât mai mulți angajați .

Există însă, o serie de instrumente pe care le poți folosi pentru a crește vizibilitatea acum, fără investiții financiare, astfel încât să îți conservi rezervele de cash pentru viitor.

  • Conținut pe site-ul tău: asigură-te că pe site ai mesaje potrivite pentru un call to action potrivit. În funcție de domeniul de activitate, analizează și asigură-te că nu vinzi agresiv într-un moment inoportun.
  • SEO: fă un audit al site-ului. Nu trebuie să apelezi la experți, pentru că acum ai timp să o faci chiar tu. Am scris aici un articol cu instrumente necesare să îți poți face chiar tu o analiză de baza a site-ului și să poți aduce îmbunătățiri site-ului  mai ales pe zona de content.
  • Content marketing– folosește această oportunitate uriașă pentru a scrie noi articole, newslettere, prin care să le oferi clienților tăi conținut de calitate, care să îi aducă mai aproape de brandul tău. Aici găsești și câteva tehnici de îmbunătățire a articolelor, din punct de vedere SEO.
  • Comunicate de presă și articole de conținut. Gândește-te la subiecte care ar fi de interes pentru presă și pentru clienții tăi și apucă-te de scris.
  • Materiale de marketing. Profită de timpul pe care îl ai la dispoziție și refă-ți prezentarea, pregătește alte broșuri sau materiale de marketing, dintr-o nouă perspectivă.
  • Social media engagement. Regândește strategia de social media și pune accent pe implicarea și interacțiunea oamenilor. Postează mai multe studii de caz/povești de succes, testimoniale, articole de conținut, sfaturi și informații utile pentru client. NU te concentra pe vânzare, ci pe a-i ține pe clienți aproape. Poate te gândești chiar să susții webinare.
  • Video- transpune informațiile utile pentru client în video.

Ce nu ar trebui să facă niciun om de marketing sau antreprenor este să nu profite de situație. Sunt destul de mulți cei care cumpară produse de uz general: acum 2 săptămâni măști, spirt, mănuși ieftine, acum acum faină sau drojdie 🙂 și apoi încearcă să le vândă scump. Evită să câștigi acum ceva cash, pentru că pe termen lung vei pierde. Această speculă nu are legatură cu antreprenoriatul sau cu marketingul.

Written by

The author did not add any Information to his profile yet