Docbook- mai mult decât o simplă programare la medic
Docbook este prima aplicație din Români pentru programări online la doctor, disponibilă pe Android, iOS sau online, pe site-ul www.docbook.ro. Este singura aplicație sincronizată direct cu softurile clinicilor medicale partenere și astfel nu ai nevoie decât de 1 minut pentru programare.
Lansată în luna iunie a anului 2017, Docbook îşi propune să simplifice şi să înlesnească relația pacient-doctor, oferind soluția programării online, în timp real, direct de pe smartphone sau web. Totodată, utilizatorii pot să consulte disponibilitatea medicilor, competențele lor profesionale şi pot obține confirmarea programării, totul în mai puțin de un minut. Aplicația este conectată non-stop la toate sistemele de programare ale clinicilor şi cabinetelor medicale private partenere şi permite utilizatorilor să caute doctori după nume, localitate, specialitate, data şi forma de plată acceptată.
Obiective:
Creșterea notorietății aplicației Docbook și poziționarea în mintea consumatorilor ( repoziționare human friendly și nu business oriented).
Strategie:
Aparițiile în mas media trebuiau să vizeze
- Schimbarea poziționării companiei din zona comercială în zona de responsabilitate socială, antreprenoriat românesc
- Schimbarea Tone of voice-ului brandului- crearea identității de brand și autoritate pe nișa sa, să aduca brandul mai aproape de utilizatori, să umanizeze brandul și să fie un diferențiator care să înlocuiască comunicarea face-to-face
Execuție:
Pentru a poziționa compania și a crește notorietatea brandului am dezvoltat o campanie de comunicare integrata, pe o perioada de 6 luni, care să acopere toate canalele de comunicare, cu accent pe mediul online și relațiile proactive și constante cu influenceri din zona online.
În luna februarie am lansat o campanie de prevenție a cancerului , o campania de responsabilitate socială „Prevenţia salvează vieţi!”, prin care Docbook a oferit prin intermediul a 10 clinici partenere din
București accesu la peste 500 de investigații gratuite.
Rezultate campanie:
- Peste 100 de apariții în media tradițională și social media pe cele 3 categorii vizare: Lifestyle, femei, familie, generalist
- Peste 30 de apariții pe blogguri nișate pe zona de parenting/familie
- Mesajul a ajuns la peste 4 milioane de oameni prin coverage organic online și offline
În luna mai a fost lansată Campanie de conștientizare cu privire la pericolul automedicației!
Studii recente efectuate la nivel european arată că 1 părinte din 7 își tratează copilul singur, că o femeie din 4 își decide singură tratamentul după ce a căutat pe Google interpretarea simptomelor sau analizelor efectuate, în timp ce 73% din români și-au administrat singuri un tratament cu antibiotic. Am făcut propriul sondaj care a confirmat în parte aceste cifre. Totodată însă am primit un semnal clar: persoanele care au acces la o informație corectă aleg să se trateze responsabil. Tocmai de aceea, am inițiat această campanie referitoare la riscurile automedicației. Campania a avut 2 etape:
- În prima etapa, desfășurată în luna aprilie, am efectuat un sondaj online, pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban, cu studii medii și superioare, marea majoritate femei, care ne-a oferit informații asupra comportamentului românilor față de tratamentul unor afecțiuni comune, dar și asupra modului în care aceștia acționează la apariția unor simptome, mai mult sau mai puțin comune
- Etapa a doua a însemnat o dezbatere publică cu 2 medici specialiști, reprezentanți ai presei, bloggeri și televiziuni.
Rezultate:
- Mesajele medicilor despre pericolele automedicației au ajuns la peste 7 milioane de români, prin materialele scrise (peste 150 de materiale în presa generalistă națională), social media, apariții TV, apariții pe bloguri.