Pe tine ce te motiveaza?
Vorbim prea mult de rezultate si prea putin despre ce ne motiveaza pe noi, angajati si angajatori sa dam ce e mai bun pentru a avea proiecte marete. Intrebarea e: pe tine ce te motiveaza? Am construit articolul sperand sa obtinem raspunsuri de la voi, cititorii nostri, idei pe care sa le impartasim si cu ceilalti dar si ca suport pentru specialistii de HR care inca se intreaba cum pot obtine mai mult engagement din partea angajatilor.
Pentru a va stimula creativitatea in materie de raspunsuri, am facut un mic research si am descoperit un articol recent din New York Times (http://www.nytimes.com/2013/04/21/technology/big-data-trying-to-build-better-workers.html?pagewanted=2&_r=3& ) care ne ofera cateva concluzii interesante. Sa le discutam pe rand.
- Performanta din trecut nu e un indicator bun pentru rezultatele viitoare.
Poti obtine rezultate bune la un anumit task chiar daca in trecut modul in care l-ai gestionat nu a fost chiar satisfacator pentru superiorul tau. Conteaza cum inveti din greselile pe care le-ai facut si cum iti canalizezi energia pentru a-l indeplini cu succes. Voua cat de des va sunt atribuite sarcini pe care in trecut le-ati considerat problematice?
- Calitatile interpersonale ale superiorului au un impact mai mare asupra rezultatelor angajatului decat experienta acestuia sau calitatile profesionale.
Modul in care managerii de echipa gestioneaza relatia cu subalternii nu are efecte directe doar asupra relatiilor interpersonale dar si asupra rezultatelor muncii lor. Cu cat se creaza un mediu de lucru placut, in care stii ca poti discuta orice nelamurire deschis cu superiorul tau, cu atat angajatul va fi mai motivat si centrat pe rezultate.
- Pe langa recompensele financiare, care trebuie sa fie direct proportionale cu efortul depus de angajat si cu rolul pe care el il detine in companie, cei de la The New York Times vorbesc despre motivatiile non-financiare, care au un rol si mai important.
Care sunt ele? Esential pentru angajat este sa stie rolul sau cu adevarat in cadrul companiei. Sa fie motivat sa lucreze pentru angajatorul sau si pentru obiectivele companiei. In calitate de manager trebuie sa te asiguri ca fiecare intelege rolul pe care il are, ca este apreciat si ca rezultatele companiei sunt in definitiv rezultatele lui, ca individ si membru al unei echipe. Nu se vor obtine randamente maxime din partea subalternului daca acesta simte ca in orice moment poate fi inlocuit de altcineva.
A intelege misiunea si valorile companiei nu reprezinta acelasi lucru cu a te identifica cu ele. Doar prin acceptarea acestora ca parte din activitatea ta zilnica poti obtine rezultatele pe care ti le doresti, pentru a excela. In acelasi timp, angajatorul iti poate cunoaste cu adevarat potentialul si are datoria de a investi in dezvoltarea ta profesionala. Pana la urma dedici o buna parte din timpul si viata ta succesului organizatiei.
V-am prezentat concluziile noastre dupa ce am citit ariticolul, le-am discutat si am incercat sa ni le explicam contextului organizational prezent in Romania, pentru ca de multe ori lucrurile stau putin diferit la noi in tara si cercetarea trebuie si ea adaptata. Acum intrebarea noastra e: Pe tine ce te motiveaza? Ce te face sa iti doresti sa oferi timpul tau unui anume angajator pentru a obtine rezultate maxime?
Ne-ar placea sa ne spui pareri tale aici, sau pe pagina de facebook a agentiei https://www.facebook.com/WhitePR si sa pornim o dezbatere care sa ne aduca mai aproape de ce inseamna cu adevarat motivarea profesionala!