Blog

Implicarea angajatilor companiei in comunicarea social media

Planul de comunicare al fiecarei companii trebuie sa fie orientat si catre componentele de social media, care aduc beneficii din ce in ce mai mari vizibilitatatii brandului si implicit rezultatelor in vanzari.

Unul dintre instrumentele care ofera acces rapid la publicul tinta este reteaua de socializare Facebook, care pune la dispozitie din ce in ce mai multe aplicatii si functii pentru a atinge un numar cat mai mare de potentiali clienti. Aici comunicarea poate fi usor gestionata, existand control asupra informatiilor care sunt diseminate si posiblitatea de a pastra legatura cu cei care urmaresc activitatea companiei.

Cum mediul online este in continua schimbare, este necesara gasirea de noi metode de a atrage oamenii pe pagina companiei. Initiativa celor de la SEOmoz, producator de software, de a posta fotografii cu povestea de viata a angajatilor si evolutia lor in organizatie, a devenit o practica curenta care ii ajuta pe angajatori sa arate latura umana a companiei si astfel creste si interactiunea cu fanii si implicit vanzarile: angajatii intra, lasa comentarii la poze si arata apropierea lor de brand. Conversatia publica dintre angajati si companie arata transparenta si ofera potentialului client senzatia unui mediu de lucru confortabil si responsabil. Un mare plus, daca ne uitam ca majoritatea companiilor au o comunicarea rigida si opteaza pentru un limbaj formal, pierzand astfel atentia publicului.

In aceeasi directie de comunicare intra si evenimentele interne pe care compania le organizeaza- faptul ca acestea sunt publice reprezinta un alt mod de a apropia clientul de cultura organizationala si de a intelege cum functioneaza sistemul care ii ofera produsul sau serviciul respectiv.

Se poate crea astfel de interactiune si pe celelalte retele de socializare, dar din pacate, in Romania, numarul persoanelor prezente constant pe Twitter, LinkedIn, Instagram sau Google + este considerabil mai mic. Nu inseamna ca nu trebuie investit in comunicarea cu ei, dar bugetele pentru asta sunt de cele mai multe ori reduse sau inexistente.

Sfat practic:

Nu trebuie sa ezitam sa oferim angajatilor posibilitatea de a se implica in comunicarea externa a brandului si in nici un caz nu trebuie sa influentam activitatea lor pe social media. Transparenta ramane cel mai important atuu care de cele mai multe ori se reflecta in vanzarile companiei si implicit in notorietatea acesteia.

Written by

The author did not add any Information to his profile yet