Cum influenteaza activitatea social media vanzarile
Pana de curand eficienta implicarii companiilor in comunicarea social media a fost pusa sub semnul intrebarii, multi manageri asteptand rezultate vizibile in vanzari, in numarul de clienti noi si pastrarea celor existenti. Un studiu realizat de LoyaltyOne, Medill Medill si The Ivey Business School de la Western University arata ca cei care investesc resurse in retelele de socializare au inregistrat cresteri ale vanzarilor intre 15 si 30 de procente, cifre deloc de neglijat, avand in vedere, pentru multe companii, bugetele modeste pe care le acorda acestui segment.
Studiul a fost realizat pe o perioada de doi ani si a vizat analiza relatiei consumator- brand in retelele de socializare si a reusit sa demonstreze ca aceasta investitie poate aduce beneficii privind tranzactiile si profitul organizatiei.
Pentru a avea rezultate, trebuie sa revenim la modalitatea in care predecesorii nostri faceau afaceri si sa preluam modul personal de interactiune al lor, adaptandu-l la tehnologia si cerintele consumatorilor de azi iar cel mai bun instrument de a face asta sunt retelele de socializare. Prin intermediul lor ajungi in casele potentialilor clienti si interactionezi cu ei in mediul lor de referinta. Trebuie sa stabilesti o legatura cu fiecare consumator, pentru ca interactiunea duce la incredere si increderea la fidelizare. Si stim prea bine ca un consumator multumit inseamna alte cateva zeci de persoane care afla de produsul tau.
Dar care este puterea de influenta a interactiunii social media asupra vanzarilor? Lucrurile sunt simple, tot mai multi consumatori sunt prezenti in comunitatile online, iar contactul zilnic cu brandurile ii ajuta mai usor sa faca alegeri de cumparare. Oamenii sunt tot mai sensibili la tot ce inseamna relatiile emotionale cu produsele preferate; un brand care este extrem de vizibil si comunica constant pe retelele de socializare va fi mult mai des cumparat decat un brand care nu comunica si nu profita de prezenta tot mai mare pe social media.
Ajungem astfel la concluzia ca stablirea unei strategii de comunicare online pe termen lung influenteaza in mod pozitiv cifrele de afaceri, in timp ce crearea unei relatii de loialitate si incredere te ajuta sa pastrezi clientii respectivi pe o perioada cat mai mare de timp.
Studiul de caz realizat la Western University il gasiti aici http://www.techvibes.com/blog/social-media-sales-2012-10-26
Sursa foto: http://www.frogameni.com/2012/03/13/social-medias-influence-on-sales/