Cum, Cand si De ce CSR?
In ultimii ani in Romania a devenit din ce in ce mai des folosit termenul de CSR, pentru a defini diferite campanii de ajutorare a oamenilor aflati in suferinta sau pentru remedierea unei probleme sociale. Dar ce inseamna cu adevarat CSR si care sunt beneficiile unei astfel de campanii pentru companiile mici si mijlocii?
CSR (Corporate Social Responsability) este contributia pe care o companie o aduce societatii in care isi desfasoara activitatea, dar tinand cont de principiile stabilite la nivel international pentru astfel de activitati. Odata implementat acest concept in fundamentele companiei, devine un mod de existenta pentru membrii respectivei companii, care se pot implica activ in imbunatatirea calitatii vietii si societatii.
Cand o companie adopta conceptul de CSR, isi ia angajamentul de a sprijini dezvoltarea comunitatii, de a respecta drepturile omului in toate activitatile pe care le intreprinde precum si protejarea mediului inconjurator.
Dar care sunt beneficiile pentru o companie mica sau mijlocie pentru implicarea in astfel de campanii? In primul rand te diferentiezi de concurenta si fiind o companie nu de foarte mari dimensiuni, orice activitate care te scoate din randul celorlalti, devine importanta. Investeste timp si resurse intr-o campanie de CSR si rezultatele se vor vedea cu siguranta in vanzari si cota ta de piata. Devii vizibil in randul celor care pana acum nu au stiu de existenta ta pe piata si pentru o mare parte din ei vei fi cel pe care il vor alege pentru servicii sau produse, pentru simplu fapt ca vrei sa inapoiezi ceva societatii din care faci parte.
Un alt beneficiu, care vine odata cu trecerea timpului si cu angajamentele de durata fata de o cauza sociala, este loialitatea fata de brand. Vei spune: dar sunt companii mici si mijlocii, care brand? Ei bine, orice companie are ca obiectiv dezvoltarea in timp si loializarea clientilor pe termen lung. Poti face asta prin vizibilitatea pe care ti-o ofera implicarea intr-o astfel de campanie- mass media va fi mereu interesata de proiecte care aduc imbunatatiri societatii in care traim.
Poti demara o campanie de CSR pe cont propriu- daca ai resursele materiale, umane si de timp necesare, sau poti face asta in parteneriat cu alte companii. Cu cat campania are o tema mai vasta, care aduce imbunatatiri notabile societatii in care traiesti, cu atat vizibilitatea media va fi mai mare. Si de aici clientii care vor aprecia o companie care stie ce inseamna CSR.
Implicati-va in campanii de CSR! Nu trebuie sa fii expert in astfel de proiecte, poti porni la drum alaturi de alte companii care doresc sa aduca o valoare adaugata societatii noastre si pe parcurs poti demara proiecte proprii care sa faca diferenta!