Blog

Continutul – originalitate vs cliseu

Cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa isi aloce timp (din cand in cand) pentru a se autoanaliza si a medita asupra lucrurilor pe care le face, asupra propriei personalitati si a ceea ce si-ar dori sa fie. Si mai cred ca asta ar trebui sa faca si companiile implicate in activitati de PR – sa isi acorde un ragaz pentru a analiza modul in care comunica si eficienta acestuia.

In teorie relatiile publice si comunicarea sunt doua notiuni la care se pricepe oricine- ce poate fi atat de complicat sa scrii despre ceea ce faci si sa le transmiti cititorilor atuu-rile prin care te diferentiezi pe piata? Practica a demonstrat insa , ca majoritatea companiilor implicate in sfera relatiilor publice neglijaza cel mai important aspect: comunicarea inseamna inceputul unei relatii cu clientii sau cu ziaristii si pentru ca aceasta relatie sa fie eficienta trebuie sa avem o comunicare originala si creativa. Companiile din sfera B2B folosesc o comunicare “cliseu” si daca analizam cateva comunicate de presa trimise de acestea vom constata ca exista cateva cuvinte si expresii care se repeta in mod excesiv si care “golesc” de continut comunicarea respectiva, transformand in “declaratii tip” orice umbra de originalitate.

    Care sunt acele cuvinte/expresii? Voi deschide lista in speranta ca ma veti ajuta sa o completez:

  • inovatie
  • unic
  • principalul furnizor
  • lider
  • nou si imbunatatit
  • de talie mondiala
  • cele mai bune parctici
  • proactiv
  • o gama variata de
  • solutii
  • flexibil
  • accesibil
  • standardul indstriei
  • de cea mai buna calitate

De ce aceasta comunicare cliseu si de unde lipsa de originalitate?

Cred ca principala problema vine din faptul ca majoritatea companiilor nu reusesc sa isi inteleaga clientul si sa inteleaga ca prin comunicatele de presa pe care le redacteaza nu fac decat sa isi apropie/indeparteze clientii. Nu reusesc sa inteleaga problemele clientilor sau felul in care produsul lor ii ajuta sa isi rezolve problemele. Nu inteleg ca orice tip de dialog trebuie purtat cu propriile cuvinte pentru a atrage. Si raspunsul la intrebarea de ce nu vreti sa comunicati altfel este invariabil:“Toata lumea din industria mea scrie la fel”.

Oare teama ii impiedica pe majoritatea sa comunice pe intelesul clientilor, original si transparent? Sau doar faptul ca nu au realizat inca ca au la dispozitie alte modalitati? Indiferent care ar fi motivul, comunicarea cliseu nu face decat sa dauneze imaginii si sa dea clientului impresia ca relatia lor nu este una speciala (in care compania se ingrijeste de nevoile reale ale clientului) ci un sablon.

Continutul este cel care trebuie sa stimuleze actiunea clientului! Deci in elaborarea continutului trebuie sa ne concentram pe problema clientului nu pe ceea ce este compania. Folosirea limbajului bazat pe ceea ce asteapta cumparatorul de la produsul respectiv si nu pe ceea ce face produsul este un avantaj pe care o companie il poate avea in mediul concurential si care o ajuta sa se diferentieze.

Voi ce parere aveti?

Written by

The author did not add any Information to his profile yet