Blog

3 tehnici de scriere SEO care vor schimba locul site-ului tău pe Google

Pun pariu că 99,(9)% dintre micii antreprenori nu se gândesc decât la SEO și cum să facă să ajungă pe prima pagină în Google.

De ce să ajungi în prima pagină pe Google?

Conținut autentic este tot ce auzim în ultima vreme și în fiecare secundă utilizatorii de internet sunt bombardați cu munți de articole, posturi pe blog, știri, informații.

Peste 86,4 milioane de posturi sunt publicate în fiecare lună doar pe platforme WordPress.

Dacă nu reușești să te poziționezi avantajos în motoarele de căutare, poți să arunci toate materialele scrise pe fereastră. O veche zicală spune: „Unde ascunzi un cadavru dacă vrei să nu fie găsit? În pagina a 2-a de Google”.

Atunci când cineva îți accesează site-ul prin căutare pe Google ai la dispoziție 2 secunde să îl convingi să citească tot. Nu 10, nu 5, doar 2 și dacă l-ai pierdut în aceste 2 secunde, l-ai pierdut definitiv.

Și dacă nu îi convingi pe oameni să citească conținutul creat de tine atunci vei rata oportunitatea de a-i transforma în leaduri (potențiali clienți) și apoi în clienți.

Cum să scrii conținut pentru oameni și să îl optimizezi pentru GOOGLE? 

Astăzi îți propun 3 tehnici de scriere SEO dezvoltate de Brian Dean (îl găsești pe https://backlinko.com/) pe care este posibil să le folosești deja fără să știi.

Structura uneori este mai importantă decât povestea.

  1. Bucket Brigade– tehnica care te ajută să crești timpul pe care un vizitator îl petrece la tine pe pagina.

Timpul pe care îl petrece un vizitator la tine pe site este un indicator (factor de ranking) foarte bun pentru Google, pentru că astfel site-ul tău oferă cititorului răspunsul căutat. Cu cât timpul petrecut pe pagină (time on page) tinde să fie mai mare, cu atât Google apreciază mai mult site-ul tău, adică îl consideră o sursă credibilă, cu conțiunt autentic. Astfel te vei apropia cu pași repezi de poziția nr 1 în căutările organice.

Dar cum îi faci pe vizitatori să petreacă mai mult timp pe site-ul tău?

Te  gândești probabil la : un conținut de excepție!

Adevărat, dar cum creezi acel conținut care sa genereze engagement?

Bucket Brigades sunt denumite cuvintele sau frazele care transformă articolul într-o conversație și îi tine pe vizitatori pe site.

Exemple de astfel de cuvinte/fraze:

  • Uite care e treaba
  • Care e povestea adevărata?
  • Cum poți să folosești asta în avantajul tău?
  • Cea mai bună parte acum urmează!
  • De ce e important..?
  • Te întrebi poate…
  • Și asta nu e totul
  • Vrei să știi care e partea cea mai bună?

Ideea folosirii acestor Bucket Brigades este de a-l face pe cititor să nu se plictisească . Pentru că ele alimentează curiozitatea cititorului și îl asigură că urmează ceva important pentru el, iar ceea ce a citit deja nu este suficient.

În plus fac textul ușor de parcurs.

  1. Benefit Driven Subheaders

Ce tip de articol te atrage mai mult?

  • Unul cu multe paragrafe, care are subtitluri atrăgătoare?
  • Unul fără paragrafe?

Exact! La fel ca și tine, majoritatea oamenilor adoră să citească printre rânduri, iar un text cu multe paragrafe îl ajută să digere textul mai ușor. Imaginează-ți că acele paragrafe încep cu beneficii pentru cititori: de ex: Obții mai mult trafic cu 20%! , Copilul tău va începe să  doarmă 9 ore de mâine! J

Experiența online arată că articolele care au subtitluri ce oferă beneficii cititorilor obțin un trafic cu până la 30% mai mare.

  1. Formula APP (Agree, Promise, Preview)

Este o formulă pe care eu personal o ador. De ce? Pentru că sintetizează esența a ceea ce caută un utilizator pe internet.

  • Agree

Începe redactarea materialului cu înțelegerea problemei vizitatorului (de obicei te găsesc pe Google ca răspuns la o întrebare/nevoie a lor). Explică-i că ai înțeles care este problema lui și ceea ce va citi mai departe reprezintă fix răspunsul pe care îl caută.  Astfel creezi conexiunea.

De ex: Cred ca ești de acord cum mine când spun că a fi mamă și antreprenor, în același timp, este dificil.

  • Promisiunea

Acum că te-ai conectat cu el vino cu o promisiune.

După introducere este momentul să îi spui ce ai pentru el, momentul în care îi oferi o lume mai bună, o poveste.

Ex: Nu îți face griji, există soluții pentru a-ți îndeplini visele. Am discutat cu 10 mame antreprenoare care ne-au împărtășit experiențele lor.

Chiar dacă nu ai experiență, materialul acesta îți va oferi informații pe care le poți folosi în avantajul tău….

  • Preview

Acum este momentul să îi spui cititorului exact ce ai pentru el!

De ex: Noul spațiu de coworking X îți oferă timp să te ocupi de afacerea ta în timp ce copilul tău socializează/este implicat în activități potrivite vârstei sub stricta supraveghere a unui personal de specialitate. Acest nou concept te ajută……

Chiar dacă ești la început de drum în redactarea articolelor pentru afacerea ta, aceste mici trucuri vor face diferența!

Text: Lavinia Pavel

Surse foto: https://pixabay.com/

Written by

The author did not add any Information to his profile yet