Blog

Pregatirea pentru comunicarea de criza

Fiecare companie este predispusa unei crize, indiferent de amplitudine sau de domeniul de activitate al organizatiei, iar multi manageri nu inteleg rolul proactiv al unei simulari de criza: “De ce m-as pregati pentru ceva ce are sanse minime sa se produca?”. Pentru ca daunele pe care ti le poate crea o astfel de situatie sunt atat de mari incat vei ajunge sa regreti faptul ca nu ai facut acea mica investitie de resurse la momentul oportun.

Ni s-a intamplat in cadrul agentiei sa avem clienti care s-au confruntat cu situatii de criza mediatica, nu cauzata de lipsa de comunicare sau diseminarea unor mesaje gresite, ci mai debgraba contextele mediatice au fost de asa natura incat sa se produca. Nu poti invata mai bine despre situatiile de criza decat trecand prin una, pentru a putea evalua apoi la scala reala relevanta unui echipe si a unei plan de criza. Pentru ca asta e primul pas: sa preintampini o astfel de situatie prin organizarea unei echipe pregatite pentru asta. Alege acei membrii ai organizatiei cel mai bine pregatiti din punct de vedere tehnic si informational si desemneaza un manager al echipei. Apoi ai grija de instruirea lor, pregateste-le multe trainng-uri si simulari de situatie.

Un sfat practic si extrem de important: insista pe relatiile cu presa! Odata aleasa echipa de criza, pe care o vei pregati intens pe perioada de calm in organizatie, trebuie sa actionezi proactiv. Daca managerul de echipa va fi si purtatorul de cuvant in cazul producerii nefericitului eveniment, atunci el trebuie sa isi construiasca o relatie extrem de solida cu ziaristii. Pentru ca ei pot fi atat cei care vor “dezvolta” criza, prin natura meseriei lor, dar la fel de bine ei te pot ajuta sa aplanezi conflictul.

Indiferent ca esti deja intr-o situatie de criza sau te pregatesti pentru una, tine minte ca interactionezi constant cu oamenii- nu te lasa influentat emotional de acea situatie pentru ca risti sa iti afectezi ireversibil relatiile cu ziaristii. Desi pare un impuls justificat, nu actiona sub presiunea momentului. Deciziile cele mai bune sunt cele care sunt luate fara angajamente emotionale.

Written by

The author did not add any Information to his profile yet