Blog

Cat de important este “ambalajul” in relatiile publice?

Am fost putin contrariata sa descopar cat pret se pune, uneori, pe aspectul fizic in societatea actuala si cred ca fiecare observa asta zilnic. Fie ca e vorba de vanzatorul de la colt care spune mai frumos “Buna dimineata!” cand o domnisoara respectabila ii da comanda, fie ca vorbim de un partener de business sau un posibil client care apreciaza mai mult gusturile fine si atentia pentru detalii.

La o prima vedere un aspect fizic “prea” placut poate fi un handicap, insa daca analizezi mai atent vei descoperi ca de fapt prima impresie e foarte importanta pentru toata lumea. Si prima impresie e fizicul- in 99,9% din cazuri. Primele 20 de secunde sunt cele mai importante, cand se contureaza prima impresie si pe care, de multe ori, nu avem ocazia sa o schimbam. Am inteles ca avem fiecare dintre noi oportunitatea de a ne construi un brand personal si ca punctul de pornire pentru asta e aspectul exterior, primul pe care il prezentam celor din jur. Asa cum cei din advertising promoveaza un produs prin intermediul ambalajului si al culorilor pe care le folosesc, la fel avem cu totii sansa de a ne pozitiona in functie de obiectivele pe care le avem si strategia de branding personal.

De ce conteaza modul in care te prezinti in fata partenerilor de afaceri? Pentru ca, uneori, e o modalitate de a deschide o conversatie, pentru ca o persoana care e atenta la modul in care arata si la detalii, e cu siguranta o persoana care ar avea grija de business-ul tau.

Este important ca tinuta sa fie corecta si curata, indiferent de ocazie. Pana la urma trebuie sa existe o uniformitate atat in viata profesionala cat si in cea personala, sa ramanem constanti stilului vestimentar si mai ales, sa ne reprezinte. Daca nu esti confortabil cu o anumita tinuta, se va observa imediat si te va ajuta sa iesi in evidenta in mod negativ- fi sigur ca vei fi remarcat de cei din jur, insa asigura-te ca asta iti doresti.

Pentru ca traim intr-un mediu in continua schimbare si singurul lucru care trebuie sa ramana constant este imaginea ta, te sfatuiesc sa te gandesti de doua ori inainte de a spune ca modul in care aratam/ ne prezentam nu are importanta!

Written by

The author did not add any Information to his profile yet