Spatiul vast al internetului a permis de-a lungul timpului aparitia unor comunitati concentrate in jurul unor site-uri, forumuri, bloguri sau retele de socializare.

Daca data trecuta v-am povestit despre cum puteti folosi forumurile pentru a va promova, astazi vom vorbi despre bloguri si importanta lor ca resursa de comunicare. Principalul beneficiu pe care blogurile il ofera este posibilitatea de nisare. Daca esti interesat de domeniul dezvoltarii personale sau al CSR-ului, de exemplu, poti gasi cu usurinta persoanele care scriu pe domeniile respective si poti lua legatura cu ele in timp real. Majoritatea bloggerilor au o activitate constanta, in special cei care au facut din blogging o parte activa a vietii lor.

Poti folosi comunitatile pentru a promova un produs, poti face asta contra cost, pentru bloggerii care practica lucrul asta sau le poti trimite produsul pentru testare si ei decid daca merita sau nu impartasita experienta pe blog.

In ultimul timp tot mai multe companii din domenii diverse au ales colaborarea cu bloggeri, pentru testarea produselor si servicilor, punand la cale adevarate campanii de promovare . Cum poti sa faci si tu acest lucru? Alege 5 sau 10 bloggeri pe care ii consideri potriviti pentru a scrie despre produsul sau serviciul respectiv si realizeaza impreuna cu ei o campanie pe o perioada determinata de cateva saptamani sau o luna. In tot acest interval ei vor scrie impresii, vor relata evenimentele din campanie- daca decizi sa investesti mai mult si sa ai si evenimente de promovare- si vor comunica in general despre brandul tau. E o resursa foarte la indemana pentru lansarea de produse ale caror publicuri tinta sunt internautii cititori de bloguri.

Daca bugetul companiei tale este momentan limitat si nu poti investi sume mari in campanii ample, te poti rezuma la un eveniment de interes pentru bloggeri. Depinde foarte mult de specificul companiei, de imaginea pe care o ai deja in piata. Bloggeri care sunt cunoscuti in comunitatea lor si au un numar mare de cititori vor accepta cu greu sa participe la un eveniment care nu e de interes pentru ei. Asigura-te ca stii aria lor de expertiza si ca selectezi acele persoane care vor avea un interes real in a participa- nu doar pentru beneficiile materiale. Pregateste activitati interesante, nu simple prezentari de produse. Interactioneaza cu ei, cu fiecare in parte si fi pregatit sa le raspunzi la toate intrebarile.

Indiferent de modalitatea de colaborare pe care o alegi cu comunitatea bloggerilor, asigura-te ca dupa fiecare eveniment faci un follow-up. E un sfat bun pentru orice activitate de PR sau comunicare pe care ai realiza-o! Asa vei stii daca ti-ai atins obiectivele si cel mai important ce nu a mers asa cum trebuia. Pe viitor te va ajuta sa previi micile erori de procedura sau de ce nu, abordarea pe care ai avut-o pana atunci.

Daca crezi ca bloggeri sunt un canal de comunicare important pentru tine si pentru compania pe care o reprezinti, insa nu ai in cadrul companiei know-how-ul pentru realizarea acestor campanii, poti oricand sa apelezi la companii specializate! Te asteptam cu drag la noi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation