Blog

6 greseli de evitat in social media

V-am vorbit de nenumarate ori de rolul retelelor de socializare, de strategia pe care trebuie sa o adoptam pentru a fi cat mai aproape de consumatorii si clientii nostri, recent am discutat si despre influenta social media asupra vanzarilor, dar nu am abordat pana acum tema din perspectiva “ce sa nu facem”.

Asa ca astazi va vom prezenta sase greseli pe care trebuie cu orice pret sa le eviti in social media si pentru a completa cumva teoria, veti regasi la final exemple din lumea reala de greseli care le-au costat pe companii cateva cifre semnificative in vanzari.

Nu ai strategii si continut diferit pentru fiecare retea de socializare

Daca esti prezent pe mai multe retele de socializare, nu e deloc indicat sa postezi aceleasi informatii pe toate conturile. Cu siguranta multi dintre clientii tai te urmaresc pe mai multe canale si in scurt timp vor fi coplesiti sa gaseasca aceleasi postari pe Facebook, LinkedIn sau Twitter. Daca legi aceste platforme de un singur program de postat (disponibil in multe variante pe internet) vei da dovada de comoditate si lipsa de imaginatie, aspecte care se vor reflecta ulterior si in numarul vanzarilor, care vor fi in scadere. Poate suntem tentati sa credem ca activitatea unei companii pe social media nu are un impact atat de mare asupra vanzarilor, dar in acest caz trebuie recitit articol nostru despre impactul retelelor social asupra profitului si cifrei de afacere.

Brand-ul tau nu are o personalitate- gaseste-o!

Te intrebi, probabil, cum ar putea brand-ul pe care il reprezinti sa aiba personalitate? E simplu! Comunicarea inseamna informatii, iar continutul pe care tu il postezi poate fi conturat in jurul unor valori. Oamenii cauta comunicarea cat mai personala, in care se simt implicati intr-un dialog. Sa ii oferi contur brand-ului sau produsului tau nu e deloc greu: ai nevoie doar sa il cunosti foarte bine, sa stii care sunt calitatile respectivului produs/ serviciu si sa gasesti calea cea mai buna de a le comunica: intr-un mod personal si interactiv!

Nu separi contul personal de cel profesional

E o greseala strans legata de paragraful anterior si de constructia personalitatii brand-ului. Trebuie sa acorzi o mare atentie continutului, sa fie lipsit de subiectivism, mai ales daca vei aborda subiecte sensibile. Evita postarile personale, dar in acelasi timp incearca sa pastrezi si pe contul personal o anumita autonomie fata de compania pe care o reprezinti. Prea multe informatii despre noile servicii sau produse te-ar putea transforma in spam-er pentru prietenii tai.

Esti inconsistent

Am mai abordat noi in trecut subiectul asta si am insistat de fiecare data pe cat de important e sa fi constant pe retelele de socializare, asa cum trebuie sa fi si in relatiile cu presa sau colaboratorii, in mesajele pe care le transmiti sau frecventa aparitiilor. Nu te poti astepta la rezultate exceptionale daca tu postezi lucruri de interes odata la cateva zile, cand iti amintesti de contul de Facebook sau Twitter. Daca nu ai timp sa gestionezi corespunzator conturile, mai bine externalizezi serviciile catre o agentie- White PR, de exemplu J

Nu stapanesti corect termenii

In nici un domeniu nu vei putea excela daca nu pornesti de la a invata termenii de baza si a-i stapani foarte bine. Asa cum pe Twitter sunt followeri pe Facebook vorbim despre fani si numar de like-uri. Foarte utile sunt site-urile dedicate celor interesati de social media, care sunt mereu in cautare de informatii si dezvoltarea abilitatilor de specialisti. Reamintim dintre ele Social Media Examiner, Emarketer, Social Media Today sau Mashable.

Nu acorzi prea mare atentie continutului

Am lasat aceasta greseala ultima pe lista noastra, pentru ca o intalnim destul de des si are cele mai grave repercursiuni. Foate multe pagini, de exemplu de stiri, atat din Romania (preferam sa nu nominalizam) cat si din afara, genereaza stiri la intervale scurte de timp si nu mai acorda atentie greselilor de editare, sau mai grav- celor de gramatica. Atunci apare si efectul: multi dintre fanii paginii, cei selectivi cu feed-urile pe care le citesc, vor da unlike sau unsubscribe. Si e unul dintre lucrurile pe care trebuie sa le luam in consideratie atunci cand gestionam pagini de social media: cum sa castigam noi fani, dar si cum sa ii pastram pe cei actuali.

In loc de concluzie, va invitam sa cititi despre cele mai mari greseli ale bradurilor internationale in social media in anul ce s-a incheiat. Pentru ca toate conturile sunt gestionate de oameni si oamenii gresesc… Depinde acum de cat de mult si de strategia de recuperare.

http://www.chicagotribune.com/business/technology/chi-social-media-mistakes-disasters-20121217,0,3676900.photogallery

Written by

The author did not add any Information to his profile yet